optimization-seo

بهینه سازی و سئو ( SEO )

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به‌اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک روند مناسب برای بهتر دیده‌شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند. سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربرگیرد؛ از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود، که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود. بهینه‌سازی وب‌سایت، شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیت‌های نمایه‌سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت، برای افزایش تعداد لینک‌دهنده یا لینک‌های ورودی و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است.

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان فارسی تک پرداز در واحد بازرگانی و فنی از طریق راهکارهای ارتباطی در تماس باشید.

تاریخچه سئو

اولین بار در اواسط دهه ۱۹۹۰، موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب سایت‌ها کردند. دهه ۱۹۹۰ زمانی بود که استفاده از موتور‌های جستجو در میان مردم رواج پیدا کرده بود. در آن زمان موتورهای جستجویی از جمله Infoseek، Daum، Alta Vista و Yahoo در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. به تدریج و با توسعه تکنولوژی، بسیاری از موتورهای جستجو مانند Aliweb، Infoseek و… جای خود را به موتورهای جستجو جدید دادند.

اولین بار یاهو در سال ۱۹۹۵ بحث اصول و قوانین سئو را مطرح کرد. اما با ورود جستجوگر گوگل به این عرصه، اصول سئو با رنگ و بویی جدید به کاربران وب ارائه شد. جستجوگر گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و توانست در مدت کمی نظر مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جلب کند تا کاربران بفهمند سئو چیست . موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به‌ دست می‌ آورد. موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال ۲۰۰۰ از الگوریتم گوگل تبعیت کند.

گوگل توانست به کمک طراحی ساده و هوش مصنوعی خود در میان کاربران اینترنت، طرفداران زیادی را به خود جذب کند. مهم‌ترین هدف گوگل، پیدا کردن نتایج مورد نظر کاربران در میان صفحات وب است. بنابراین گوگل برای حفظ محبوبیت خود و بهبود تجربه کاربری همیشه در تلاش بوده است که بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد. بر این اساس، گوگل همیشه در حال ارائه معیارهایی جدید و هوشمند برای رتبه بندی سایت‌های مختلف است. این معیارها و اصول در قالب الگوریتم‌های مختلف ارائه می‌شوند. زیرا با افزایش تعداد سایت‌ها و محتوای آن ها، انتخاب بهترین و مرتبط‌ترین نتایج کار آسانی نخواهد بود.

در گذشته که تعداد سایت‌ها کمتر بود، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، عنوان‌های مناسب و محتوای استاندارد و… آن‌ها را از نظر سئو رتبه بندی می‌کردند. اما به تدریج تمام این فاکتورها به صورت پیش فرض در میان سایت‌ها رعایت شد و گوگل نیاز به فاکتورهایی جدید برای ارزیابی آن‌ها داشت. بنابراین همیشه الگوریتم‌ها و معیارهایی جدید برای سئو سایت‌ها در نظر می‌گیرد. البته فاکتورهای جدید، معیارهای قبلی را که گوگل در نظر گرفته است به هیچ عنوان نقض نمی‌کنند، بلکه آن‌ها به صورت پیش نیاز و پیش فرض در نظر گرفته می‌شوند.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

هر کدام از این الگوریتم‌ها دستورالعملی را ارائه می‌دهند. سئوکاران و مدیران سایت‌ها باید از این اصول پیروی کنند تا بتوانند جایگاه سایت‌های خود را در نتایج جستجوگرها بهبود بخشند. امروزه تعداد پارامترهای تعیین شده از طرف موتورهای جستجو بطور کامل به کاربران معرفی نشده است. در راستای این موضوع سال ۲۰۰۷ میلادی، روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که موتورهای جستجو برای رتبه‌ بندی سایت‌ ها، بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند. طیف بسیاری از این پارامتر برای کاربران و مدیران سایت‌ها نامشخص است. اصول سئو همچنان در حال تکامل است و موتورهای جستجو هنوز هم به دنبال اضافه کردن پارامترها و الگوریتم‌‌های جدید در سال ۲۰۱۹ هستند.

  • موتورهای جستجو برای تحلیل محتوای وب و سرویس دهی مناسب به کاربران خود سه وظیفه اصلی دارند که عبارتند از :
    • Crawling  – خزش در محتوای سایت ها
      • گوگل مانند یک کاربر وارد سایت شما می‌شود و با راهنمایی فایل robots.txt سایت شما را خزش میکند و اطلاعات را آماده ایندکس شدن می‌کند.
    • Indexing – تهیه یک نسخه و تحلیل محتوای آن
      • در این مرحله گوگل اطلاعات خزش شده را در دیتابیس خود ثبت کرده و مورد تحلیل بررسی قرار می‌دهد.
    • Results – نمایش نتایج مناسب براساس محتوای ایندکس شده
      • در این مرحله موتور جستجوگر بر اساس جستجوی کاربر نتایج مرتبطی را به کاربر نمایش می‌دهد و بر اساس الگوریتم خود رتبه بندی می‌کند.

باید بدانید که اگر بهترین سایت را هم از نظر امکانات و رابط کاربری طراحی کنید ولی آن را سئو نکرده باشید، در نهایت نمی‌توانید کاربران را به سایت خود جذب کنید. بر این اساس ممکن است علیرغم طراحی خوب و با کیفیت سایتتان با شکست مواجه شوید. قطعا سئو فرآیند ساده‌ ای نخواهد بود که به راحتی پیاده‌ سازی شود. زیرا سئو یک سایت علاوه بر دانش فنی نیازمند زمان کافی خواهد بود. همانطور که اشاره شد، موتورهای جستجو روز به روز در حال تغییر و تحول هستند. بنابراین بروز بودن اطلاعات در این زمینه برای سئو کاران امری ضروری خواهد بود.

همانطور که میدانید اکثر کاربران اینترنت، در موتورهای جستجو به دنبال پاسخی مناسب برای نیازها و سوالات مورد نظر خود هستند. از این‌ رو سئو مناسب راه میانبری برای شما خواهد بود تا بتوانید با قرار گرفتن در صفحات اولیه نتایج، بیشترین بازدید را به دست آورید. همچنین از آنجایی که نتایج موتورهای جستجو دقیقا همان چیزی است که کاربران جستجو کرده اند، امکان تبدیل آن‌ها به مشتری بسیار زیاد خواهد بود. زیرا این روش در مقایسه با تبلیغات اینترنتی اعتماد بیشتری برای مخاطبان ایجاد می‌کند. از طرفی دیگر بازدیدهای بدست آمده از سئو در دراز مدت هزینه کمتری در مقایسه با روش هایی مانند تبلیغات خواهد داشت.

سئو یکی از زیر مجموعه‌ های دیجیتال مارکتینگ است. سرمایه گذاری بر روی سئو، یکی از پیش نیازهای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی است. سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است. اهمیتی ندارد که این فروشگاه به چه میزان اجناس با کیفیت و یا ارزانی ارائه می‌دهد.زیرا هیچ وقت توسط مردم و مشتریان دیده نخواهد شد. سئو سایت مشابه این است که بخواهیم این فروشگاه را در شلوغ‌ترین و پررونق‌ترین بازار شهر افتتاح کنیم.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

تیم پشتیبانی فارسی تک پرداز به مشتریان کمک می کند تا بتوانند ارتباط مستمر و مؤثری با ما برقرار نموده و به راحتی مسایل خود را مطرح کنند و از تجربیات، مشاوره و راهکارهای کارشناسان طراحی سایت و پورتال و خدمات سئو، بهره مند شوند. استانداردهای کیفی در زمینه طراحی سایت و پورتال، امنیت، سرویس های زیرساختی در هنگام تحویل وب سایت و پورتال به مشتریان کنترل می‌گردند. پس از تحویل وب سایت و پورتال نیز خدمات گارانتی توسط واحد سئو و پشتیبانی به مشتری عرضه می‌گردد. رعایت استانداردها و قراردادن دیتای صحیح در وب سایت و پورتال، می تواند شما را به یکی از ۱۰ لینک اول نتایج جستجو با کلیدواژه های مرتبط تبدیل کند.

در صورت تمایل می‌توانید از طریق لینک ثبت سفارش محصول مورد نظر خود را برآورد هزینه و درخواست صدور فاکتور پیش فاکتور نمائید.

web-design-support